Not common at all

mars 25, 2009

”Common sense is not so common”

Orsak: Det finns ett litet rum i  min hjärna, förmodligen inklämt mellan kulturcentrat och Liftarens guide till galaxen-humor-loben (ja, den kräver egen lob) som en gång stod  tomt och öde. Så en dag flyttade där in en liten chibi-figur med misstänkt stora ögon och oskyldig uppsyn som sa ”kom och lek med mig, vi kommer att ha jättekul!”. Så det gjorde jag. Den gjorde sig snabbt hemmastadd, klädde den grå hjärnsubstansen i klara färger, spexiga former och nya telefonnummer, och den färgade också rejält av sig på omkringliggande hjärnceller. Under en tid av mitt liv hade denna lilla figur ett betydande inflytande övder min dagliga tillvaro. Den har givit mig mycket glädje och så många nya vänner, heck jag har den att tacka för min relation. En liten figur i mitt huvud som tycker att det här med att klä ut sig till TV-spels-karaktärer, luftfäktas, vrål-sjunga japansk kareoke och random-glompa totala främlingar är livets högsta nöje.

Men på senare tid, typ det senaste året, har den blivit alltmer tillbakadragen. Jag har funderat på om det är så att vi vuxit ifrån varann. Och lite är det väl så, vi förändras, jag har ju blivit så förbannat stor numera att jag till och med ska deklarera i kväll (vuxenpoäng på det).

Men så igår. Helt random.

Jag bläddrade bland manga, funderade lite, och känner nu  att jo, ett konvent skulle sitta fint. Det är en av de situationer och lägen där jag verkligen tycker om mig själv. Och jag är rätt nöjd med den sidan av mig, den nördiga, ultrasociala, flummiga sidan, som får fritt spelrum i lokaler sprängfyllda av Wapaneser där common sense och sociala regler är okända begrepp.

Just nu gläntas det lite på en dörr bland nervtrådar och substansveck, och två våldsamt överdimensionerade ögon kikar ut och pockar på uppmärksamhet igen.

Kommentera

