Jag knarkar musik

mars 5, 2009

”…but there’s a price you’ll pay, for trying hard to become whatever they are” – Elliott Smith Single File

Orsak: Jag har en musikmaskin igen! På något sätt har jag överlevt utan daglig musik sedan min mp3 blev stulen i maj (as in maj 2008). Nu förstår jag inte hur jag klarade mig. Det kanske jag inte riktigt gjorde heller. 

För nu är jag som en junkie som precis fått den första injektionen efter en lång, lång tid utan.

Problemet är då att den musik jag har här i Stockholm finns på skivor. Kopieringsskyddade skivor. Jag har väldigt lite musik  i digital form, och det käns sådär kul att joina piraterna en månad innan IPRED träder i kraft. Därför kära läsre, HJÄLP MIG! Dela med er av era favoriter, tipsa om nytt och gammalt, led mig tillbaka in i världen av toner, basslingor, vassa texter och sköra melodier som jag stått utanför alldeles för länge. 

Att musikmaskinen är en ipod och jag inte fattar ett jota av apples musikhanterare (hur tänkte de egentligen?) är en annan femma. Vi ska nog bli kompisar, så småningom.

Ett svar to “Jag knarkar musik”

  1. Ísak said

    Oj oj oj, där blev det svårt… Är ju inte 100 på vad du gillar mest.

    Säg vilka genrer du bruka lyssna på om du vill ha hjälp!

    Annars så funkar ju bara att kolla min blogg, jag postar ju bara texter från bra artister. 😉

Kommentera

