Att prata om kärlek

februari 4, 2009

”Jag är så kär i henne så att det är löjligt. Hon är bara så go” – Random kille ~ 25 på tunnelbanan i mobil

Orsak: Det har varit lite mycket jag och lite lite samhällsbetraktelser här i bloggen på sistone. Därför bjuds här på något av det sötaste jag har hört. En ärlig och prestigelös kärleksförklaring som bara var avsedd för polaren, utan någon baktanke eller som en del i något spel. Han berättade bara att han var kär, att hon betydde något, på precis det där sättet som alla tjejer hoppas att deras pojkvänner gör när de inte är där.

Att någon gång få tjuvlyssna på ett par killar som är nära vänner och känner varandra utan och innan som  seriöst diskuterar kärlek och relationer, gärna i ett salongsberusat tillstånd, är och förblir en av mina drömmar. Därför att varken Cosmo eller de killar som själva hävdar att de är enkla att förstå sig på har övertygat mig. Jag vill veta hur en normalt kultiverad kille tänker och känner, egentligen, när det inte finns några normer att anpassa sig efter eller roller att fylla. De få tillfällen då man verkligen kan vara sig själv. Ämnet är förmodligen precis lika komplicerat för dem som för oss.

Skillnaden är att vi tillåts ägna en mycket större andel av våra liv åt att tjattra om det.

Kommentera

