Det går bara utför

januari 29, 2009

”Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framför dem” – Voltaire

Orsak: Det går bara utför. I förrgår, var jag gamer. Igår, rollspelare. Den här bloggen kan ses som en dokumentation över mitt (för)fall in i nördträskens alla vinklar och vrår. Nu har jag bara lajvandet kvar.

Och jag har sjukt roligt. När det dessutom helt naturligt droppas kulturella referenser i stil med Voltaire i en diskussion om hur diverse fiktiva länders historia påverkat deras statsskick och vilken effekt detta har på interaktionen med andra fiktiva länder är det respekt i min bok. De kan sina saker, de där nördarna.

Sedan älskar jag sidospår såsom urspårade världsherraväldsterorier med omvänd triangelhandel där stormakten Svea rike medelst Viking Line-färjor fraktar feta amerikaner som slavar till Afrika, till tonerna av dansbandskampens segrare.

Ett sidospår som sagt.

3 svar to “Det går bara utför”

  1. Lina said

    Haha, det sidospåret, jag tycker jag känner igen det på något vis. Kloka tankebanor

  2. Ísak said

    Tack Tack, bor nu på Duvkullan i Kronoparken. Stället är mycket härligare än det gamla! Men hur har det annars varit med dig de senaste veckorna/månaderna?

  3. Sandra said

    Elin kom tillbaka till Karlstad och var manga-nörd med mig igen istället~

Lämna en kommentar