Maybe love can buy mana?

januari 28, 2009

”So remember all you WOWers, life is short and mana can’t buy love.” – Raily’s road

Orsak: Igår togs ett avgörande steg mot att förvandla mig ifrån en fullt normal (nåja) fungerande individ till en inbiten och världsfrånvänd gamer. Två saker av avgörande betydelse inträffade.

1. Jag köpte mitt första egna headset. Inbyggd mick och en dramatisk lurvolym gör att jag kan smälta in på Dream hack vilken dag som helst.

2. Jag insåg charmen i att umgås över vent (för den oinvigde, programmet Ventrilo, typ en telefonkanal). Det blev många timmars snackande, och en del spelande, i en sjukt grabbig men befriande avslappnad jargong. Jag har länge vetat intellektuellt att spelande kan vara socialt, men nu vet jag det även emotionellt. Hjärna och hjärta om man så vill.

Gladast är dock Fredrik, det håller på att bli ”a dream come true” för hans del. Hans snygga flickvän sitter fokuserad framför skärmen i en djup diskussion om Paladiners för och nackdelar i PvP respektive PvE (player vs player, player vs enviroment). Där sitter vi bredvid varandra framför våra datorer och lyssnar på varandra i hörlurar.

Visst är det gulligt?

Kommentera

