Jag sörjer att jag inte flyttade till Malmö i stället

januari 22, 2009

”I hope that someones’s gonna call and tell me this night is over, ‘Cause I want to start living my life before I get much older” – Ola Salo Tell me this night is over

Orsak: The Ark har gjort sitt återtåg in i mitt liv. En av deras äldre skivor (ok, den andra av fyra, men ändå) är en av mina riktiga favoritplattor som funkar lika bra som feel goodmusik, ångestdämpare och melankolisound. Fattar inte att det tog så här lång tid för mig att få med den till Stockholm, men från och med nu kommer källaren på Miklagårdsvägen att fyllas av glam rock kryddad med underfundiga, poetiska eller in your face-roliga texter. Ofta allt på samma gång. Vilket är det allra bästa med The Ark.

Dagens tips alltså. The Ark, och framför allt deras skiva ifrån 2002, In lust we trust.

Även om de är ytterligare ett spret i min redan så spretiga skivsamling.

Och för övrigt, hoppas, hoppas, hoppas att Malmö teaterns uppsättning av Jesus Christ Superstar med mr Salo i huvudrollen kommer till Stockholm! Annars är det nästan värt att ta en tur till Skåne. Jag menar, Ola Salo = Jesus Kristus. Sug på den kd! Det kan man fan inte missa.

Ett svar to “Jag sörjer att jag inte flyttade till Malmö i stället”

  1. Lina said

    Whyy should it beee soo baaad to be baaad when it’s so haard to bee anythiing at aaall?

    Den låten är så huvet på spiken när man får ett hastigt återfall av fjortonårsdepp.

    Annars är det mesta annat ganska piggt och glatt med lite småsorgliga texter.

    När får man en nykomponerad Gissén-skiva då? Nu när musiksmaken verkar ha ändrats lite grann iaf sen sist?:)

Kommentera

