Don’t panic! (it’s just fireworks)

januari 4, 2009

”In the beginning the universe was created. This is generally seen as a big mistake and has made a lot of people very angry” – Douglas Adams Liftarens guide till galaxen

Orsak: Stockholmarnas år är slut och jag är fortfarande tillräckligt mycket värmlänning för att vara skadeglad. Dock handlar dagens citat om något helt annat. Jag har nämligen inlett det nya året med ett av mina all time favoritcitat ifrån den härligt knäppa värld som är vår galax för en vilsekommen liftare ifrån jorden iförd morgonrock.

Som vanligt gäller att filmen är bra, boken är bättre, även om båda genomsyras av en hälsosam dos hysterisk surrealism (vilken undertecknad misstänker ha åtstakommits med hjälp av mindre hälsosamma narkotiska preparat).

Så min uppmaning i denna nystartens tid, läs, skratta (som jag vill minnas att jag gjorde i klassrummet under läsveckan i ettan) och kom ihåg, glöm inte handduken!

Ett svar to “Don’t panic! (it’s just fireworks)”

  1. Sara said

    Härligt att du börjat blogga igen, har saknat dina roliga, underliga och Elin-iga inlägg! Hur är livet i Stockholm, hänt något roligt man bör veta? ^__^

Kommentera

