Jag skyller på pappa

november 23, 2008

”Vägarbete – i vägen för dig!” – Vägverket

Orsak: Jag tror att de som sitter och klurar ut vägverkets informationsblad är göteborgare hela bunten. Vilket livar upp min sövande körkortsteori. Det är nästan synd, när jag nu flyttade till en storstad att jag inte hamnade i ordvitsarnas förlovad hembygder.

För jag hade passat där.

Göterborgshumor måste vara ärftligt betingat.

2 svar to “Jag skyller på pappa”

  1. Sara said

    Haha ja vore det inte härligt att flytta till Göteborg och bli lite go och glá? Jag har alltid propagerat Göteborg före Stockholm. Jag gillar inte Stockholm särskilt mycket!(kanske för att stress, folkmassor och häktande människor i rulltrappor inte tilltalar mig)

  2. elingissen said

    Mjo, jag skulle gärna husera i Göteborg ett tag, har en nära vän där också. Pluggar gärna där så småningom.

    Men jag måste erkänna att jag börjat mjukna lite inför stockholm. Jag har ju varit här till och från ända sedan förra hösten och staden har uppvisat en viss charm. Det glimtar till då och då, bland alla stressande människor. Jag börjar komma till ro här.

    Även om jag fortfarande inte kan hitta en jäkla brevlåda.

Kommentera

