Post it, i flera meningar

oktober 26, 2008

”I’m a crab because I always feel like I’m moving sideways” – Ted Dead like me

Orsak: Inleder min nya blogg-idé med citat av en bifigur från avsnitt 3 i säsong två av en lite halv-kultig TV-serie från 2004 som gick en stund på SVT och som ingen jävel har hört talas om. Genomtänkt där Elin. Men, men jag gillar den. Och motiveringen tll varför man ser sig själv som en varelse med påtagligt fler ben och som besväras av en viss rodnad vid kokning, vilket känns som en något underlig självbild, träffar precis det loop-liv vi lever. Vi som gick ut skolan i våras och på riktigt måste försöka trolla fram någon sorts mål, staka ut en rikting eller i alla fall ha någon som helst jävla aning om var vi är på väg. Men det har vi ju inte.

Så vi gör som krabborna.

För övrigt är Dead like me (Mitt liv som död i Sverige) underbar sjuk-teve. Jupp, min pånyttfödelse här på bloggen försenades något av en elak magsjuka, men under dess härjningar har jag sett hur många filosofiska spöken och bisarra dödsolyckor som helt. Underbart!

För övrigt två; det har visat sig att en rejäl magsjuka är en utmärkt uppladdning inför högskoleprovet. Tro det eller ej.

Kommentera

