Listen up people!

oktober 22, 2008

Eftersom vi börjar närma oss en månad sedan senaste min uppdatering här tyckte jag att en förklaring kunde vara på sin plats. Jag har inte orkat inte haft inspiration att fylla på mitt lilla hörn av webben med historier ifrån mitt liv på ett tag. Detta har en väldigt enkel förklaring som kan delas upp i tre ännu enklare steg.

1. På mitt jobb sitter jag åtta timmar i sträck framför en dator.

2. Under arbetstid får jag gärna läsa bloggar, men absolut inte inte skriva eller kommentera.

3. När jag kommer hem känner jag mig väldigt opepp på att sätta mig framför datorn igen.

Resultatet? Elin läser era bloggar, men skriver inget i sin egen. Ta-dah! Easy enough right? Men nu är det tänkt att bli ändring på det. Pepp pepp! Jag tänkte slowstarta lite dock, genom att ge mig själv enkla riktlinjer.

Alltså: för tillfället övergår den lilla tankebubblan ifrån att vara en random-citat blogg till en film-citat blogg. Dubbel Ta-dah! Dels får jag utlopp för min nördighet, dels har jag en aldrig sinande källa av uppslag på förträffliga imdb. Något ska väl gå att hitta som går att knyta till små anekdoter ur mitt liv. De har ju en del att välja bland så att säga.

So here we go, please Welcome me back!

Dagens citat: ”They didn’t have time to make sure. They needed to get back to the bad-guy building and stand around looking evil” – thefatguyabaouttostealyou Forumkommentar till Max Payne

Orsak: Japp. Jag såg Max Payne på bio. På premiärdagen. Japp. Det är inget jag är stolt över, men har man en nördig pojkvän som råkar vara insnöad på fornnordisk mytologi och TV-spel och som VILL se den nya filmen med kopplingar till dem båda (och kan plocka fram världens hundögon) är det inte mycket att göra. Jag ska dra med honom på romantiska kostymdramat The other Boelyn sister som hämnd.

Elins snabbrecension av Max Payne: För mycket är för lite i denna ”endast för hardcore-fans” rulle som för det mesta är oavsiktligt rolig och enbart fungerar om du låter de små grå checka ut ett tag. (Men de behöver faktiskt ett par timmars vila ibland.)

För övrigt, the bad guys som huserade i the bad guy-bulding tyckte att det var så självklart att hjältar som kastar sig i vattnet inte alls överlever och får ohyggliga krafter utan snällt fryser ihjäl/drunknar utan att de ens behöver kolla.

Har de aldrig sett X-men?

2 svar to “Listen up people!”

  1. Isabelle said

    Välkommen tillbaka ^^

  2. Fredrik said

    du inser att jag inte var med på filmen själv va :p

Kommentera

