Vilka är The good guys?

september 18, 2008

”Jag höjer min röst för ett enklare samhälle där saker är lättare att ta ställning till. Det måste bli ett slut på denna svårförståeliga och gråskaliga värld.” – Tobias Mitt eget jävla Narnia.se

Orsak: Precis! Hörde ni det, alla ni visionära politiker med mångmiljonsatsninagar på både miljö och människor, men med tveksamma olje och vapenffärer i bakfickan? Hörde ni det, alla ni stökiga invandrarkids som rånar småbutiker och sätter skräck i små tanter, men såg era föräldrar avrättas framför era tioåriga ögon i Jugoslavien? Hörde ni det, alla ni medelsvenssons som turistar i Thailand och med era hotellvistelser och souvenirinköp ”hjälper” landets ekonomi samtidigt som vi påtvingar dem kulturanpassning och undergivenhet gentemot sina vita gäster med feta plånböcker?

Jag är trött på gråskalor och att se till hela bilden. Trött på att ständigt lägga märke till hur allt hänger samman och aldrig kunna basera mina åsikter på en utvald bit av kedjan. Trött på att aldrig kunna sätta ner foten och säga att ”så här är det, basta!”

Ge mig svartvitt ala Gandalf den vite och de fria folken mot den odefinerade ondskan som går under namnet Sauron och hans horribla monsterarmeér.

Då vet man i alla fall vilka man ska hålla på.

2 svar to “Vilka är The good guys?”

  1. Lina said

    Åh läser du också mitt eget jävla narnia? Gillar den bloggen skarpt. Den enda jag orkar läsa (av för mig okända skribenter) tillsammans med knivlisas blogg.
    Snurrpanna funkar tyvärr fint fortfarande, ska byta någon gång i framtiden 🙂

    Visst var testet roligt?

  2. fröken af said

    Hej igen, tänkte att du lättast läser min kommentar om jag kommenterar här.
    Du har absolut hittat en like i din kärlek till underbare Dr. House 🙂

    Och självklart får du sno det citatet, jag har själv lånat det från någon annan. Jag har det bra här, har inget att göra men ska försöka ta tag i det snart för nu i veckan tog jag körkort! 🙂 Hur har du det själv?
    Ha en jättebra dag du med!

Kommentera

