Men vi säljer inga sexuella tjänster

september 8, 2008

”Våra kunder är alla som behöver värme” – Vattenfall AB

Orsak: Jag satt första dagen på mitt nya jobb idag. Det bestod av att lyssna, att fråga och att försöka komma ihåg x antal bokstavskombinationer, samt att läsa i den heliga bibeln, aka vattenfalls infopärm för nyanställda växeltelefonister/receptionister. Där någonstans snubblade jag över företagets verksamhetsbeskrivning, och jag fann detta lilla stycke poesi. Jag menar, alla söker vi väl lite värme?

Det är med glädje jag kan upplysa alla ensamma själar om att värmen finns hos Vattenfall, och den blir din för en nätt liten månadspenning. För närhet, kärlek och/eller önskan om annan sorts njutning får ni dock tyvärr vända er någon annan stans.

Men jag kommer nog att trivas här ändå.

Och jag fick betala för lunchen. Mycket märklig känsla.

Ett svar to “Men vi säljer inga sexuella tjänster”

  1. Vattenfalls värme’ känner vi till-själv fick jag vänta ett helt år’ på fakturan för den! Då den väl kom-höga belopp’ bad man dock om ursäkt och drog av en del-snällt!!

    Så nu kära Vattenfall’ bönfaller jag er, kom hem med el’ även om snön faller och höststormar vina’ för då får ni ännu fler kunder!!Med tacksamhet-er varma kund Gladiatan

Kommentera

