Skräm mig inte så där!

juli 24, 2008

”Jag har en cykel igen! Pappa hade bara gömt den! Lyckan är fullständig.” – sms till Fredrik

Orsak: Under två fruktansvärda timmar trodde jag på allvar att jag förlorat en av mina allra trognaste och mest användbara ägodelar. Jag skulle nästan klassa min röda Monark som oersättlig. Dels för det är en förbannat bra cykel. Dels för att den är min vän.

Man inser ju som bekannt aldrig vad man har förren det är borta, och min depression när jag insåg att cyklen var försvunnen var djup och intensiv. Vid återföreningen i redskapsboden var lättnaden obeskrivlig, glädjen likaså. Ett eftermiddagsdrama i miniatyrformat.

Jag älskar min cykel för fan.

Mobba mig inte.

Ett svar to “Skräm mig inte så där!”

  1. Agnes said

    Alltså. Vad du pløtsligt svær mycket. Det ær intressant.
    Min cykel blev lite amputerad på en ganska vesæntlig kroppdel* nær man pratar om cyklar, i maj tror jag det var, så jag vet vad du pratar om. Det gick pløtsligt inte att ta sig så långt på den och det var mer jag som bar den æn tvært om. Det ær sorgesamt, som om den har blivit antastad næstan. Jag var glad att resten var kvar dock. Den mørkblå ramen som ær lite uppskrapad så man kan se att den har varit ceriserosa innan min far betalade den dær laxen før den før længesen. Och soff-sadeln. Yeh.

    *Framhjulet ær en ganska viktig del på cykeln kan man sæga.

Kommentera

