Vardagen har parkerat sig ovanpå Filosofin och planerar att stanna

juli 22, 2008

“Destiny is something we’ve invented because we can’t stand the fact that everything that happens is accidental” – Internet

Orsak: Jag fluffade runt i gamla dokument och hittade det här. Jag har en gång i tiden klippt det ur något sammanhang och jag har ingen aning om vilket. Eller varför. Det träffade förmodligen precis rätt för mig just då, i någt jag gick omkring och tänkte på. Nu förundras jag mest över märkligheten att man så snabbt växer ifrån den man har varit. Just den meningen är inte särskilt relevant för mig längre, trots att det är ungefär vad jag brukar predika är sanning. Engagemanget saknas.

Därmed inte sagt att jag tänker sluta flumfilosofera helt. Ånej. Så lätt kommer ni inte undan.

Ett svar to “Vardagen har parkerat sig ovanpå Filosofin och planerar att stanna”

  1. Lina said

    Haha, ja. Lite som ”Människan har skapat Gud till sin avbild, längre räckte inte hennes fantasi” – Hasse & Tage

Kommentera

