Vad var det nu vi var, alla vi som tog studenten?

juli 19, 2008

”Hitta ditt sammanhang, den grupp eller det yrke där du känner ”fan vad bra jag är”.” – Carina Berg

Orsak: Jag lever i jobbsökandets tider där den ständiga ångestattacken är ”de vill inte ha mig, jag kan ingenting!” Och då söker jag ändå bara typ receptionistjobb, det är inte som att jag försöker bli vd för AstraZenica direkt. Men självförtroendet är inte på topp när man som artonåring med noll arbetslivserfarenhet ska ut på arbetsmarknaden.

Just därför känns det skönt att läsa sådana här små saker. Det finns ett sammanhang. Det kommer att finnas någonstans där jag kommer att passa in. Så småningom. Tills dess får jag harva runt med mina Cv-skrivarguider och hoppas på få ett jobb så att jag kan betala min egen hyra.

Det ska nog gå.

2 svar to “Vad var det nu vi var, alla vi som tog studenten?”

  1. Ísak said

    Det som jag är rätt förvånad över är människors ovilja mot McDonalds… Även om du skulle arbeta på score så skulle du få samma lön som på MacDonalds…

  2. Sandra said

    Skulle inte du plugga? Det verkar för övrigt som om de där pojkarna vi brukar umgås med inte tänker befinna sig i Karlstaden på ett tag 😦 Så vi kanske får flytta fram dejten litegrand. Någon gång måste vi ju kunna matcha oss! 🙂

Kommentera

