De heter ädelgranar på riktigt

maj 13, 2008

”Adliga granar. Inte ens i naturen är alla lika”

Orsak: Vi var på skogs-excusion (execution) till dalsland för att kolla på stenar och blommor idag. Radarparet Anders och Gunnar var i varsitt ässe. De hurtigaste rusade upp för ett grustag och jag fick smeknamnet Pochahontas. (Jag blir fem år gammal och alldeles lycklig när jag får hoppa runt på klippor och blomsterängar. Förlåt då.) Visst är det roligt att läsa geografi?

Dessutom är jag upphöjd till överkontrollant i Linas ord , den sektigaste sekten av dem alla. Och jag övertalades att lägga upp min kommentar om gransorterna i de svenska (dalska? dalänska?) skogarna med bedömningen ”lite cheesy men rätt kul”. Hon slår rätt ofta skallen på spiken, vår sektledare. Och det är skönt med opretantiösa personanalyser ibland.

Kommentera

