Det är inte alls skräplitteratur! Inte helt och hållet i alla fall…

mars 30, 2008

”Kärlek handlar om att ha medan erotik handlar om att vilja ha” – Cosmopolitan

Orsak: Jag har spenderat påsklovet med att åka skidor med familjen. Vilket var väldigt trevligt. Det har dock medfört att jag under alla dator-fria kvällar har haft gott om tid att fördjupa mig i Marian Keyes roliga men skruvade böcker om relationsproblematikens alla sidor och dessutom, som grädde på moset fått i mig en rejäl överdos tjejtidningsvisdom. (Bland annat av typen ovanstående.) Vilket har lett till att 1. jag har insett att jag verkligen behöver en ny vår/sommargarderob och 2. att jag har blivit så neurotisk och paranoid att det komer att räcka för ett decenium framöver. Minst. Man ska inte övaranalysera sina relationer (särskilt inte om de redan är bra!). Det blir man bara knäpp av. Och om man får tro min syster behöver jag inte mer av den varan.

Ett svar to “Det är inte alls skräplitteratur! Inte helt och hållet i alla fall…”

  1. Sandra said

    Ah Marian Keyes, hon är skön 😀 Man ska akta sig för tjejtidningar! De är livsfarliga.

Kommentera

