Welcome to my home mr Bin Laden, now how do you make those bombs?

mars 13, 2008

”Jag tänkte köra på terrorism. Några idéer?” – Jag

Osak: Jag är just nu surare än jag varit på månader. Vilket i och för sig inte betyder så mycket, jag sitter mest framför datorn och purkar. Men ändå. Någon är ute efter mina pengar! Med någon menar jag en jättelik organisation som sträcker sig över hela Sverige, vilken har infiltrerat och korrumperat staten så att ingen och inget går att lita på. Och det går inte att stoppa dem. Allt är för sent och jag kommer att vara lusfattig inom en månad, rånad in på bara skinnet.

SJ har gjort om det förbannade biljettsystemet så att jag inte kommer att ha råd att åka tåg längre! Prisgarantin på Sista minuten för ungdomar är finito, hela systemet byggs numera på utbud och efterfrågan. Gissa om det är efterfrågan på karlstad – stockholm en fredageftermiddag? Det lilla nätta 191 har gått upp till groteska 324 kr, och vill man ha sittplats kostar det 58 spänn extra. 58!! Seriöst. Vore jag pensionär och amerikan skulle jag stämma dem. Eller vänta, vore jag amerikan skulle jag stämma dem oavsett ålder. Vad är det som säger att 17 (snart 18) åringar inte kan få ryggskott och stela leder om de tvingas stå i tre timmar på ett tåg?

Nu är jag ju tyvärr inte ifrån det förlovad landet (populärkulturellt korrekt och historiskt katastrofal benämning av USA), men jag tänker göra det bästa möjliga av situationen. SJ;s huvudkontor won’t even know what hit them.

JAG HATAR DE SNIKNA JÄVLARNA PÅ STATENS JÄRNVÄGAR OCH MARKNADSKRAFTERNA SKOLA KROSSAS UNDER TYGNDEN AV ALLA VÄRLDENS BITANDE SVARTMYROR!!

Så. Nu känns det bättre.

4 svar to “Welcome to my home mr Bin Laden, now how do you make those bombs?”

  1. Sandra said

    Åh jag förstår så väl hur du känner dig. Har även jag fått erfara det nya otroligt störda systemet. Dock inte i pojkvänsammanhang då det redan från början var alldeles alldeles för dyrt att åka tåg mellan Karlstad och Lund. Undrar vem fan som kom på systemet? Inte bara det att det blir dyrare, det går ju fan inte att förstå heller! Man tycker ju att de borde satsa på att göra det bättre, lättare och billigare att åka tåg med tanke på klimatet och hej och hå. Men nej, vi höjer priserna och skapar tidernas mest störda system.

    Där fick du lite bonusgnäll ifrån mig.

  2. Ísak said

    Så nu blir det kanske slut med Tofflin? 😉

    Men jag instämmer, jag åker ju tåg till familjen…
    Vi kan diskutera vad ska göras på nästa fika.

  3. Elin said

    Tack hörni, känns bra att vara flera i eländet. Och det låter som en utmärkt idé att över en kopp te diskutera hur man bäst spränger byggnader och formulerar sina kravbrev. Syns!

  4. Lina said

    Eller hur?!! Jävla SJ, vad f-n håller de på med??
    HAR DE DESSUTOM TAGIT BORT SISTA MINUTEN – BILJETTERNA???!
    Detta är sanslöst, åt skogen med Statens Järnvägar!

Kommentera

