Visst är det hemskt när ens syskon har rätt?

mars 11, 2008

”Jag tycker att livskvalitet är viktigare än självdiciplin” – Nemi

Orsak: För det första har jag inte citerat Nemi här någon gång förut, vilket i sig är en katastrof. Dessutom passar det bra med både min allmänna livsfilosofi och min dagssituation. Syrran hade ju rätt, jag fixar inte att jobba ens två dagar i veckan med allt annat jag har i schemat. (Ok, det kanske inte är så extremt betungande egentligen, om man prioriterar, men jag vill inte komma hem runt nio varje dag i veckan för att då sätta mig och göra läxor. Och helgerna är uppbokade, inga alternativ. Jag prioriterar.) Summan av det hela, jag tänker säga upp mig innan jag ens skrivit på anställningspapprerna. Telefonförsäljarna får klara sig utan mig tills jag går ut skolan, då kanske jag återkommer. (Utan läxor går det ihop). Ta en läxa ifrån Nemi, se till att må bra i vardagen.

6 svar to “Visst är det hemskt när ens syskon har rätt?”

  1. Sandra said

    Allt handlar om att prioritera. Rätt.

  2. Ísak said

    Allt handlar om att, välja rätt tid att jobba…
    Som att t.ex. jobba på helgerna.

    Fast då kan du inte vara Tofflin, så kanske det inte skulle passa dig.

  3. elingissen said

    Hah, precis Isak! 😛 Nej prioriteringar som sagt. Det var helt enkelt inte värt det.

  4. Mowa said

    haha nej elin du skojar? 😀 lämnar du oss redan?! du har ju inte ens fått din första lön än!!!

  5. Elin said

    Sorry Moa! Fick inte ihop det, bästämde mig i tisdags. Timmarna sparas dock så att jag får ut lön för dem om jag börjar igen i sommar. Och det kan det vara värt.

  6. Frida said

    Haha! Jag har rätt;)
    Jag har ingen diciplin, ser inte meningen med att köra ihäl sig. Jag gör de jag hinner:)

Kommentera

