En helg full av glada nördar och stora kramar

februari 11, 2008

”Mindre vapen och mera kramar!” – Mimmi

+ bonuscitat:

”Nördiga kunskaper skall belönas!” – Mewucons motto

Orsak: Det har varit en extremt trevlig helg med på tok för lite sömn då Elin varit i Stockholm (som vanligt) på KONVENT! (inte fullt så vanligt).  Det har varit Meuwcon! ^^ Sammanfattningsvis var det roligt, välorganiserat och fullt av skönt folk. Jag är återigen stärkt i min övertygelse att jag håller på att bli den människa jag vill vara. En som gör egna sång och dansnummer till Disneymusik vid strandkanten och drar igång allsång i tvåtimmars-köer. Till exempel.

Men för att komma till poängen, stämningen på ett konvent är verkligen fantastisk med spontanitet och glädje överallt. Helt underbar. Det är flams och flum, intressanta (nördiga) samtal och en hel del djupa filosofiska och/eller politiska diskussioner (ofta triggade av övertrötthet, men ändå). Och över alltihop är det väldigt mycket vänlighet, omtanke och kärlek.

När vi så var på väg hem, jag tillsammans med ett härligt gäng göteborgare och uppsala-bor då pojkvännen var kvar och funktionärade, fick lilla Mimmi fram denna visdom om livet. Så enkelt är det ju faktiskt. Man skulle skicka Bush och Bin Laden på ett litet japan-konvent så att de också fick en gladare syn på världen. Jag tror banne mig att det skulle funka. 

Kommentera

