Det är bara inte jultomten som kan locka fram ett leende

februari 1, 2008

”och lägg dom pengarna på att hitta dig själv i stället” – Liten gul tomte

Orsak: Då jag ligger hemma sjuk bedövades jag i morse av flimrande reklam, och plötsligt dök de där enormt irriterande gula tomtarna som härstammar ifrån Eniro eller något tele-företag eller något dylikt (och låter som en blandning av en mördarrobot och en zombie) upp i rutan. Jag har alltid stört mig så mycket på dem att jag inte brytt mig om att lyssna på vad de faktiskt säger, men idag dök det upp en liten textremsa med detta vänliga råd i nedre delen av bilden för att accompaniera tomtens försäkran om att du tjänar pengar genom att använda dig av just hans (företags) tjänster för att hitta folk. Jag tyckte det var en lite najsig samhällsobservation, det finns faktiskt underfundigt rolig reklam kvar där ute!

Kommentera

