Jag har fått en två decimeter hög förebild

januari 27, 2008

”What is most important in your everyday life?” – Liten spelfigur

Orsak: Jag satt och slö-spelade ett TV-spel när en liten gubbe som bara var ”allmän befolkning” plötsligt började ställa djupa psykologiska frågor. Jag studsade till och satt och bara stirrade framför mig i flera sekunder. Just då fick jag en sådan där insikt som drabbar en ibland. Livet är egentligen inte svårare än att hitta det som betyder mest för en och göra allt man kan för att få ägna sig åt det. Nu låter det mest New age-flummigt, men då var det så självklart. Och jag har blivit bättre på att hitta vad som verkligen är viktigt för mig. Även om jag har långt kvar till den lilla spelkaraktärens nivå. Han visste att livets goda är att fiska. Så det så.

Ett svar to “Jag har fått en två decimeter hög förebild”

  1. Pärson said

    Oh, vad uppriktigt glad jag blir av att en spelkaraktär (säg att det var Final Fantasy ffs!) fick dig att nå sådan insikt. Ja säger då det, tv-spel är nyttigt! Mer tv-spel (Final Fantasy) åt folket!

Kommentera

