Beundra din kropp!

januari 23, 2008

”Människan är en verklig teknisk succé!” – Professor Pierre Rabischong

Orsak: Denna kloka människa och tillika professor, som är chef för, jag citerar, ”enheten för biomekanik vid franska forskningsenheten Iserm” ägnar dagarna åt att komma på det bästa sättet att byta reservdelar på maskinen Människan om någonting skulle gå sönder. Typ en njure. Och det är så fantastiskt smart! Din kropp är ett under av evolution! Ju mer man tänker på det desto mer inser man hur otroligt fiffig människokroppen egentligen är.

Jag håller på med ett projektarbete om organdonation. Märks det?

2 svar to “Beundra din kropp!”

  1. Lina said

    Reservdelar och illusioner. Jag tycker att människokroppen mest är skum, hur byter man ut det som känns trasigt på insidan? Byter ut själen mot en plastpåse?

  2. Elin said

    Hah, jag hoppas att det inte är standardmetoden i alla fall! De kanske har gele-hallon att laga trasiga själar med? Annars tänkte jag väl mest på blodådror och lymfsystem och sånt.

Kommentera

