Visdom ifrån Tompan

januari 22, 2008

”All things end badly or else they wouldn’t end!” – Brian (aka Tom Crusie) Cocktail

Orsak: Såg lite av denna 80-tals klassiker under jullovet (den hade faktisk någon sorts charm konstigt nog) och framför allt tyckte jag att detta citat var ovanligt klokt för att komma från en simpel komedi. Det slog mig redan när jag såg det som en av de allmängiltliga sanningar jag är på jakt efter för att försöka förstå min tillvaro, och det har inte mattats av eftertankens kranka blekhet.  

Kommentera

