Julbonus

december 24, 2007

”Du ser ut som en tomte i morgonrock!” – Frida

Orsak: Min systers utrop när hon såg mamma iförd röd kappa, skägg, tomteluva och med lykta i handen är oförglömligt. Därför skriver jag lite extra här, julen är ju trots allt givmildhetens tid. Alldeles nyss gjorde min katt mig väldigt lycklig bara genom att titta på mig, plira lite, spinna och rulla ihop sig till en boll för att sova brevid mig i soffan. Julen gör att man blir glad mycket lättare. Måste vara någonting med alla ljus. Jag älskar den värmen.

(Jag kan inte låta bli; jag fick sing star i julklapp! Muahaha, ingen går säker på flaggvägen längre!)

Kommentera

